Ken Stoffels fotografie - Rijk Zwaan - Low Res (10 van 127)

News - 15-07-2025

Βιολογικά λαχανικά στο μπάρμπεκιου: «Μείναμε έκπληκτοι από το πόσο νόστιμα ήταν όλα»

Όταν φτάνει η ώρα του μπάρμπεκιου το καλοκαίρι, το κρέας είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτονται οι περισσότεροι καταναλωτές. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Martijn Korving, σεφ στον χώρο εκδηλώσεων De Vuurplaats στο De Bilt της Ολλανδίας, τα λαχανικά αξίζουν επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας που έγινε στις 17 Ιουνίου, περίπου 20 παραγωγοί βιολογικής καλλιέργειας και πωλητές λιανικής δοκίμασαν μόνοι τους και είδαν πόσο νόστιμα μπορούν να είναι τα ψητά πράσα, το λάχανο και οι πιπεριές.

Έκπληκτος με την Tatayoyo

Χρησιμοποιώντας προϊόντα από τον δικό του κήπο, καθώς και βιολογικά λαχανικά που έφεραν οι παραγωγοί, ο Martijn σέρβιρε στους παρευρισκόμενους τη μία νόστιμη δημιουργία μετά την άλλη. Αυτές περιλάμβαναν ψητό αντίδι με αγιολί (σάλτσα με σκόρδο) και παρμεζάνα, και πράσα με την τροπική πιπεριά Tatayoyo και κρέμα αρακά. Ακόμα και ο ίδιος ο σεφ εξεπλάγη: «Μου αρέσει πολύ η νέα πορτοκαλί πιπεριά της Rijk Zwaan. Το άρωμα της Tatayoyo έχει μια νότα μάνγκο. Είναι πολύ μοναδικό».

Κίνητρα για χορτοφαγικές επιλογές

Η Tatayoyo ήταν επίσης ένα από τα συστατικά της ‘peperonata’: ένα φαγητό με πιπεριές γιαχνί, ντομάτες και φασόλια. «Η γυναίκα μου κι εγώ μείναμε έκπληκτοι από το πόσο νόστιμο ήταν», λέει ο παραγωγός βιολογικών λαχανικών David Luijendijk, ένας από τους συμμετέχοντες. Επαινεί την Rijk Zwaan και την πλατφόρμα καταναλωτών Veggies First για την οργάνωση της συνεδρίας. «Μαζί, πρέπει να ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να κάνουν περισσότερες χορτοφαγικές και βιολογικές επιλογές. Αλλά πρέπει επίσης να πείσουμε τους παρόχους εστίασης, τα νοσοκομεία και τους πωλητές λιανικής να συμμετάσχουν», πιστεύει ο παραγωγός.

Εξίσου νόστιμα

Ο Steven IJzerman, υπεύθυνος ποιότητας στη βιολογική εταιρεία χονδρικής Udea, προμηθευτή βιολογικών καταστημάτων, εταιρειών εστίασης και catering, σκοπεύει να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να συμβάλει σε αυτόν τον στόχο. «Όπως και η μητρική μας εταιρεία Ekoplaza, η κορυφαία αλυσίδα βιολογικών σούπερ μάρκετ στην Ολλανδία, θέλουμε να κινηθούμε προς ένα σύστημα τροφίμων που σέβεται τα όρια της Γης: περισσότερα προϊόντα φυτικής προέλευσης, λιγότερα ζωικής προέλευσης. Ο Martijn μας έδειξε ότι τα λαχανικά που ψήνονται στη σχάρα μπορούν να είναι εξίσου νόστιμα με το κρέας, αν όχι περισσότερο. Προσωπικά, λάτρεψα απόλυτα το μικρό λάχανο και τη μελιτζάνα».

Μεγαλύτερη προσοχή στα ράφια

Η συνεδρία ενέπνευσε αυτόν και τους συναδέλφους του στην Udea να ανανεώσουν τις βιτρίνες λαχανικών της Ekoplaza τον επόμενο χρόνο. «Θα σκεφτούμε πώς μπορούμε να επιστήσουμε μεγαλύτερη προσοχή στα λαχανικά που είναι κατάλληλα για μπάρμπεκιου το καλοκαίρι - όπως ομαδοποιώντας τα ή προωθώντας τα πιο εντατικά», λέει, αναφέροντας μερικές αρχικές ιδέες.

Βάζοντας τα λαχανικά στο επίκεντρο

Αυτό ακριβώς ήταν που η Annelies Blaauwkamer της Veggies First είχε ως στόχο να επιτύχει η συνεδρία. «Είναι φανταστικό να καθόμαστε και να ανταλλάσσουμε ιδέες με παραγωγούς βιολογικής καλλιέργειας και πωλητές λιανικής. Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο απλώς δεν τρώνε αρκετά λαχανικά. Γι' αυτό πρέπει να συνεργαστούμε για να διασφαλίσουμε καλύτερη διαθεσιμότητα, να δείξουμε στους καταναλωτές πόσο υγιεινά και νόστιμα είναι τα λαχανικά και να τους εμπνεύσουμε με εύκολους τρόπους για να τα προετοιμάσουν και να τα μαγειρέψουν - συμπεριλαμβανομένου του μπάρμπεκιου. Για παράδειγμα, μία γκριλιέρα που εμφανίζεται δίπλα σε ένα προϊόν μπορεί να βοηθήσει, ή μια συνταγή πάνω στη συσκευασία. Μαζί, βάζουμε τα λαχανικά στο επίκεντρο.»

Γίνετε μέλος της Veggies First, της νέας πλατφόρμας καταναλωτών της Rijk Zwaan που εμπνέει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να βάλουν τα λαχανικά στο επίκεντρο – με πρακτικές συμβουλές, έξυπνα τρικ και εύκολες συνταγές.

I would love to give you more information about Organic
undefined
I would love to give you more information about Organic
Heleen Bos
Marketing specialist Organics / Foreign Development Projects